Amsterdam,
26
november
2021
|
16:00
Europe/Amsterdam

SC Cambuur wint 50.000 euro voor beste ‘Maatschappelijk Project Eredivisie’ met Cambuur Dreamschool

Ajax en sc Heerenveen maken top drie compleet

Samenvatting

Het project ‘Cambuur Dreamschool’ van SC Cambuur is uitgeroepen tot beste ‘Maatschappelijk Project Eredivisie’ van de VriendenLoterij en de Eredivisie. De Friese nieuwkomer in de Eredivisie ontvangt daarom een projectbijdrage van 50.000 euro van de VriendenLoterij voor de Cambuur Dreamschool. Dit project speelt in op de groeiende groep kwetsbare jongeren in de regio die hun motivatie verliezen wat ten koste gaat van hun fysieke en mentale gesteldheid. De Dreamschool geeft hun de aandacht die zij verdienen en zet jongeren weer in hun kracht.  In het project volgen de jongeren een op maat gemaakt programma dat erop is gericht hun leven een positieve boost en extra stimulans te geven. Ajax en sc Heerenveen maken de top drie compleet. Ajax wordt tweede en krijgt 30.000 euro voor ‘Ajax Foodball’; sc Heerenveen eindigt op de derde plaats en wint 20.000 euro voor ‘Ons Pompeblêdenhart’.

Karin Smit, Coördinator Cambuur Verbindt reageert enthousiast: "Wauw, geweldig! Dankzij deze bijdrage kunnen we nog meer jongeren helpen met de Cambuur Dreamschool. We kunnen de groepen groter maken en wat vaker draaien. Ook kunnen we extra expertise inzetten, extra ruimtes creëren waar jongeren kunnen leren of extra sport aanbieden. Kortom, deze bijdrage komt heel goed van pas. Bedankt!"

Juryoordeel
Jurylid Daan Peters, managing director VriendenLoterij: “SC Cambuur maakt met de Cambuur Dreamschool echt het verschil voor jongeren die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Door met maatwerk in te spelen op wat deze jongeren nodig hebben, heeft het programma potentieel een positieve impact op hun leven. Ook is het project schaalbaar. Dat betekent niet alleen dat de komende jaren nog meer jongeren gebruik kunnen maken van het programma, maar ook dat het programma goed binnen de regio verspreid kan worden. De vele stemmen van het publiek onderschrijven dit.”

Ajax Foodball
De tweede plek gaat naar ‘Ajax Foodball’. Ajax focust zich met dit project op kwetsbare jeugd. Onder Amsterdamse jongeren is een ongezonde levensstijl en een gebrek aan beweging een groot probleem, dat op latere leeftijd tot gezondheidsproblemen leidt. Dit project helpt de kwetsbare jeugd bij het ontwikkelen van een gezonde leefstijl en het ontwikkelen van hun talenten.

‘Ons Pompeblêdenhart’
De winnaar van vorig jaar, sc Heerenveen, wordt dit jaar derde met het project ‘Ons Pompeblêdenhart’: een uniek project waarin de supporters van de club reanimatietrainingen volgen om zo bij te dragen aan een dekkend reanimatienetwerk in de provincie. Ook is er binnen dit project aandacht voor terugkerende bewustwordingscampagnes en een bloeddrukcampagne.

Oordeel door publiek en jury
Met ‘Maatschappelijk Project Eredivisie’ bieden de VriendenLoterij en de Eredivisie CV eredivisieclubs de kans om een vernieuwend maatschappelijk project te realiseren en zo bij te dragen aan een gezonde en sterke samenleving. Een deskundige, onafhankelijke jury beoordeelde alle inzendingen. Daarna kon er door het publiek op de 9 geselecteerde projecten worden gestemd. Het oordeel van het publiek telt voor 50 procent mee met het eindoordeel van de jury. De jury bestaat uit Humberto Tan (presentator), Aletha Leidelmeijer (presentatrice ESPN) en Daan Peters (managing director VriendenLoterij).

Deel dit bericht

Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn