Amsterdam,
26
november
2021
|
16:02
Europe/Amsterdam

sc Heerenveen valt opnieuw in de prijzen in strijd om beste ‘Maatschappelijk Project Eredivisie’: 20.000 euro voor ‘Ons Pompeblêdenhart’

Provinciegenoot SC Cambuur wint titel beste ‘Maatschappelijk Project Eredivisie’

Samenvatting

sc Heerenveen wint 20.000 euro voor het project ‘Ons Pompeblêdenhart’, waarmee de club zich inzet voor een hartveilige club en provincie. Hiermee sleept de Friese club -die vorig jaar eerste werd- de derde plaats in de strijd om beste ‘Maatschappelijk Project Eredivisie’ van de VriendenLoterij en Eredivisie, in de wacht. De titel blijft in Friesland: dit jaar gaat SC Cambuur ermee vandoor. Naast de titel krijgt de club 50.000 euro voor de 'Cambuur Dreamschool'. Het Amsterdamse Ajax wordt tweede en ontvangt 30.000 euro voor ‘Ajax Foodball’.

"We zijn als club erg blij met wederom een podiumplek. Het idee leeft al langer in ons pompeblêdenhart en deze bijdrage vanuit de VriendenLoterij vormt die belangrijke voorzet om dit eindelijk tot uitvoer te kunnen brengen. Hiermee hopen we dat laatste stapje te zetten op het gebied van hartveiligheid en het belang van zorgen voor je (pompeblêden)hart", aldus Margryt Gerritsma, manager MVO bij sc Heerenveen.  

Juryoordeel
Jurylid Daan Peters, managing director van de VriendenLoterij: “sc Heerenveen weet voor de tweede keer op rij een sterk project in te dienen met de prachtige koppeling tussen de kenmerkende Friese Pompeblêden en het hart van de club: de supporters. Het project is zowel bij het publiek als bij de jury geliefd. Het is concreet en realistisch met potentieel een enorme impact in de gehele regio.”

Winnaar beste ‘Maatschappelijk Project Eredivisie’
SC Cambuur wint dit jaar de titel beste Maatschappelijk Project Eredivisie met de ‘Cambuur Dreamschool’. Dit project speelt in op de groeiende groep kwetsbare jongeren in de regio die hun motivatie verliezen wat ten koste gaat van hun fysieke en mentale gesteldheid. Cambuur Dreamschool geeft hen de aandacht die zij verdienen en zet jongeren weer in hun kracht. Tijdens dit project kunnen kwetsbare jongeren tien weken lang meedoen aan sportactiviteiten. Ze worden persoonlijk begeleid door sportcoaches en trainers. Er wordt een persoonlijk doelenplan gemaakt en maatwerk geleverd.

Ajax Foodball
De tweede plek gaat naar ‘Ajax Foodball’ Ajax focust zich met dit project op kwetsbare jeugd. Onder Amsterdamse jongeren is een ongezonde levensstijl en een gebrek aan beweging een groot probleem, dat op latere leeftijd tot gezondheidsproblemen leidt. Dit project helpt de kwetsbare jeugd bij het ontwikkelen van een gezonde leefstijl en het ontwikkelen van hun talenten.

Oordeel door publiek en jury
Met ‘Maatschappelijk Project Eredivisie’ bieden de VriendenLoterij en de Eredivisie CV eredivisieclubs de kans om een vernieuwend maatschappelijk project te realiseren en zo bij te dragen aan een gezonde en sterke samenleving. Een deskundige, onafhankelijke jury beoordeelde alle inzendingen. Daarna kon er door het publiek op de 9 geselecteerde projecten worden gestemd. Het oordeel van het publiek telt voor 50 procent mee met het eindoordeel van de jury. De jury bestaat uit Humberto Tan (presentator), Aletha Leidelmeijer (presentatrice ESPN) en Daan Peters (managing director VriendenLoterij).

Deel dit bericht

Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn